Günce

Günce
SAVAŞA KARŞI OL!

31 Mayıs 2007 Perşembe

"İtiraz Esastır !"



Önce yukarıdaki resmi dikkatlice inceleyin. Allah belamı versin ki, Devrim Hoca gibi matematiksel takılmayacağım. İyice baktınız mı? Güzeel. A ve B kutucuklarına odaklanın. Hangisi daha koyu? Belirgin bir biçimde A kutucuğu değil mi? "Yok, yok ben biliyorum bu hileleri, aslında B kutucuğu daha koyu" diyenler de var, ben bilirim. Zira ben de itirazı severim ve hatta hayattaki en önemli sloganımın "İtiraz esastır" olduğunu da itiraf etmeliyim.
Şimdi arkadaşlar sıkı durun: A ve B kutucuklarının ikisi de aynı renkte!
Renk terminolojisi ile söylersek HEX olarak: 6B6B6B veya RGB olarak 107-107-107. Bana inanmama hakkınız var. Lütfen siz de deneyin, insan ancak o zaman ikna oluyor.
İtiraz esas olduğu için ben de yazılanlara inanmadım ve resmi kaydederek Photoshop ile test ettim. İnanılır gibi değil ama ikisi de tam tamına aynı renk. Yanılıyoruz işte. Çıkan sonuç: bazı durumlarda itiraz kadar yanılgı da esas! Ama resimden çıkartacağımız bir sonuç daha var: Karalığımızı göstermek istemiyorsak uygun yerlerde bulunarak kapkara birinden çok farklı görünebiliriz. Püf noktası nerede duracağımızı bilmek: neyin arkasında ve kimlerle beraber. Bundan daha da önemlisi de en önce ak mıyız, kara mıyız bunu objektif olarak saptamak. Kendimizi yeterince tanımıyorsak, eksik ya da yanlı tanıyorsak diğer numarasız kareler gibi sap gibi kalıveririz ortalıkta. Ama siz yine de arkanızı silindire milindire vermeyin, ne me lazım. Gerçek tektir. Ya olduğunuz gibi görünün, ya göründüğünüz gibi olun.

Adalı

1 yorum:

imge dedi ki...

yanıltmacalarla dolu bir bilmeceye benziyor ilk bakışta..aslında sadece dikkat istiyor.itirazımın olduğunu saptayınca daha dikatli baktım ki meğer silindirin gölgesi B'nin üzerine düşmüş.hadi canım sende demeyin,göremeyenler de var:)inasanlar ya göründüğü gibidir yada olduğu gibi..tek gerçek hangi yüzleri olduğunu hiçbir zaman bilemeyecek olmamızdır..